lördag 4 juni 2011

Sören min vän

Sören är min tuffe vän som en gång i veckan försöker få mig att hitta några som helst muskler i min stackars kropp...Utgångsläget är ju verkligen det bästa. Jag som i stort sett aldrig tränat i mitt liv kommer ju garanterat att se resultat. Efter bara några veckor kan jag nästan göra några riktiga push ups och jag är totalt sett starkare. Eftersom jag går till Sören kan jag ju inte göra honom besviken genom att säga att jag inte har tränat mellan PT-passen så jag försöker springa en gångi veckan och styrketräna en gång i veckan. Min ambition är att springa tre gånger i veckan och styrketräna en gång i veckan men nu måste jag fokusera på styrketräningen. Tänk att jag, som alltid har varit så skraj för att gå till gymmet helt plötsligt vet hur man gör!? Nu blir det semester i två veckor, ska försöka springa varje dag när vi är borta men får se hur det går med det. I morse sprang jag 4 km på 28 minuter. Jobbigt, men jag gjorde det! Är ju inte i närheten av min syrra som tränar för att springa 5 km på 25 min och 1 mil på 50. 1 mil i min värld känns väldigt långt borta men hoppas efter denna sommar att kunna springa 5!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar